מבית השגחה פרטית

עורכי/ות החופה

הפעילות שלנו מתאפשרת הודות לשותפים ולשותפות שלנו בשטח: אנשי ונשות הלכה מוסמכים ומסורים, רבנים ורבניות מעוררי השראה ובעלי תפיסת עולם לפיה שירותי דת צריכים להתבסס על בחירה – ולא על כפייה. בלעדיהם – מיזם חופות היה נשאר בגדר רעיון לא ממומש, ובזכותם – הזוגות שלנו מקבלים מענה אישי מותאם ומדינת ישראל מתקדמת לקראת חופש בתחום החתונות: צעד אחרי צעד, יום אחרי יום, חופה אחרי חופה.
זוהי רשימה חלקית של הרבנים והרבניות במעגל המחתנים שלנו. שריון התאריך לחתונה והשידוך הסופי בין עורכי החופה ובין הזוגות – נעשה לאחר הגשת התצהירים החתומים, ותוך התחשבות מקסימלית ברצונות ובבקשות שהזוג ביטא בפגישת ההיכרות עם צוות ‘חופות’, עורכי החופה שלנו מגיעים לכל מקום בארץ.

 

הרב נדב ברגר

ירושלים

ראש בית המדרש של מכון הדר בישראל ומלמד גמרא והלכה בבית מדרש הראל. נדב בעל תואר שני בתלמוד והלכה מהאוניברסיטה העברית, ומתעניין במיוחד ברבגוניות של ההלכה ובאפשרויות ליישום כן שלה בתוך עולם הערכים המודרני. הוא בוגר בית המדרש בישיבת הר עציון, בישיבת מעלה גלבוע ובישיבת הדר בניו יורק, והוסמך לרבנות על ידי הרב דניאל שפרבר והרב הרצל הפטר בבית מדרש הראל בירושלים. נדב נשוי לאלכס ואב לשניים, ונהנה מקפה טוב ואפיה ביתית בזמנו הפנוי.

הרב אבי קדיש

קרית מוצקין

ד”ר למחשבת ישראל מטעם אוניברסיטת חיפה, וכיום מרצה במכללת אורנים ובמסגרות נוספות של לימודי יהדות למבוגרים. בוגר תואר ראשון ושני מה”ישיבה יוניברסיטי” בארה”ב, שם גם למד לקראת הסמיכה לרבנות. לימד במשך תשע שנים בקורס “נתיב” בחיל החינוך של צה”ל, חובב ספרות של מדע בדיוני, ושותף לבניית הספרייה העברית החופשית באתר ‘ויקיטקסט’.

הר' אביטל אנגלברג

עין הנצי"ב

ר”מית במדרשת עין הנצי”ב, למדה בתכנית ההלכה במדרשת לינדנבאום, והוסמכה לרבנות אורתודוקסית מטעם ישיבת מהר”ת בניו יורק. בעלת תואר ראשון בתיאטרון, ותואר שני בתלמוד. מנחת קבוצות, ומלמדת גמרא והלכה במסגרות שונות. עוסקת רבות במושג האמת ובהתפתחות ההלכה אצל חז”ל.

הרב קלמן פסח (צ'אק) דוידסון

בית שמש

מומחה בנושא גיור, ובשנים האחרונות בולט בהיותו עורך חופות מרכזי הנותן מענה לזוגות שהרבנות הראשית מסרבת שלא-בצדק לחתן. יליד 1961, גדל בוושינגטון והוסמך לרבנות בארה”ב. עלה לארץ בשנת 1991, וכיום גר בבית שמש. מיוזמי ׳גיור כהלכה׳ וממקימי ׳אהבת הגר׳ בראשות הרב חיים אמסלם. נשוי לשירה, אב ל-6 וסבא לחמישה נכדים (בינתיים).

הרב אדם דרוקר

קרית גת

נולד בבריטניה, וכיהן כרב בבתי כנסת ובתי ספר בלונדון. לאחר עלייתו ארצה החל לעבוד בתנועת הנוער ‘יהודה הצעיר’, וכיום משמש כמשגיח הרוחני של התנועה בישראל. מעביר שיעורי יהדות ורוחניות ויעשה כל שביכולתו בכדי להעשיר את החוויה של הזוגות ביום חתונתם.

הר' אביטל הוכשטיין

ירושלים

נשיאת מכון ‘הדר‘ בישראל, גדלה בירושלים, מורה וחוקרת תלמוד. השלימה לאחרונה דוקטורט בתלמוד ומגדר באוניברסיטת בר אילן. מחברת הספר ‘נשים בחוץ נשים בפנים – מקומן של נשים במדרש‘ (יחד עם פרופ’ חנה ספראי ז”ל). בעלת הסמכה פרטית לאחר לימודים ובחינות מהרב דניאל לנדס, ובוגרת התכנית לרבנות ישראלית של מכון שלום הרטמן – בו היא מלמדת ומשמשת כעמיתת מחקר.

הרב שמחה לוי

מושב שדה יעקב

איש חינוך, עמד בראש ישיבת בני עקיבא בשדה יעקב, ובוגר התכנית לרבנות ישראלית. נשוי לנילי, אב לששה ילדים וסב ל-14 נכדים.

הרב אהרון ליבוביץ

ירושלים

מייסד ומנכ”ל ‘השגחה פרטית’. רב קהילת ‘ואני תפילה’, יליד 1967, נשוי למרים ואב ל-5. ראש ישיבת ‘סולם יעקב’ וחבר מועצת העיר ירושלים לשעבר. למד בישיבת הקיבוץ הדתי ובבית מורשה, והוסמך לרבנות בשנת 1996 על-ידי הרב ריסקין והרב ברוונדר. נכנס לעולם האקטיביזם החברתי בקיץ 2011 לאחר שליווה כרב קהילתי את מחאת האוהלים העירונית.

הר' לאה שקדיאל

ירוחם

צברית ציונית דתית, אם וסבתא, אשת חינוך ופעילה חברתית בתחומי הצדק החברתי, זכויות האדם והאזרח, השלום והפמיניזם. היא מרצה מבוקשת במכינות קדם צבאיות ובמוסדות אקדמיים, והוסמכה לרבנות בבית המדרש הראל בירושלים.

הרב דניאל קגנוביץ'

נעלה

פרופ’ לביולוגיה, חוקר ומרצה בתחומים של ביולוגיית התא וניוון עצבי, בוגר הרווארד, ובעל דוקטורט מאוניברסיטת סטנפורד. עלה לישראל מארה”ב בשנת 2008, וכיום מתגורר עם משפחתו צפונית למודיעין. הוסמך לרבנות על ידי הרבנים חיים ברובנדר ודוד פינק, דובר עברית, אנגלית ורוסית באופן שוטף, ומתעניין במיוחד בתורה, הלכה, מחשבת ישראל, ויין.

הרב בתיה רוזן גולדברג

ירושלים

גדלה בצרפת, בתוך המסורת היהודית האלזסית. מורת דרך, בעלת תואר שני בהיסטוריה. למדה במדרשת לינדנבאום, בבית מורשה ובמכון פרדס. הוסמכה לרבנות על ידי רבה ומורה הרב דניאל לנדס. ייסדה ומנהלת את בית המדרש הפלורליסטי ‘תא שמע‘ לדוברי צרפתית, בו היא גם מלמדת תלמוד. מאמינה בהלכה שמחויבת לאדם ולעולם, ושמחזיקה שוני, גיוון ורב ממדיות.

הרב אברהם שמאע

ירושלים

דוקטור לתלמוד מהאוניברסיטה העברית, ומרצה במוסדות להשכלה גבוהה. נולד בשנת תשכ”ב 1961, בוגר ישיבת הסדר ולוחם בצה”ל, הוסמך לרבנות בשנת תשמ”ח 1988. מאמין בשוויון, בחופש דעה וביטוי ללא מיצרים, ומתנגד לכל כפייה באשר היא. חזן, וחובב שירה ופיוט בסגנון המזרחי-ספרדי-ירושלמי.

הרב יהודה שרבי

בית שמש

רב ומחנך, החל לכהן כרב בקהילות יהודיות ובמוסדות חינוך בארה”ב עד עלייתו ארצה. עורך חופות ותיק ומנוסה אשר אוהב לשתף בני משפחה וחברים בטקס החופה.

הרב אלחנן מילר

ירושלים

הרב אלחנן מילר הוא מורה ליהדות במכון פרדס בירושלים ומייסד מיזם “אנשי הספר” להוראת יהדות לקהל ערבי ומוסלמי. בוגר בית מדרש הראל וישיבת הקיבוץ הדתי בעין צורים, אלחנן משמש גם כעיתונאי ופרשן לענייני פוליטיקה ישראלית ומזרח תיכונית בתקשורת הערבית והבינלאומית.

הרב בן מרניק

ירושלים

בן מרניק, רב צעיר וגם פסיכולוג בהתמחות קלינית. תושב שכונת נחלאות בירושלים. ישמח לעצב יחד איתכם טקס חופה משמעותי ומותאם עבורכם. עם רקע חברתי ססגוני (ילדות במנהטן, שירות כשריונר בצה”ל ולימודים במסגרות שונות). בן מנוסה בעריכת חופות בקולו הערב במסורת ספרדית או אשכנזית על פי העדפת הזוג. הוא הוסמך לרבנות על ידי הרב דניאל לנדס בשנת 2015.

הרב אלעזר סיימון

ירושלים

רכז קהילת בית המדרש של מכון הדר וממנהלי מיזם “שטייגען – חילונים לומדים גמרא“. אלעזר בעל הסמכה לרבנות מהרבנות הראשית לישראל, ותואר ראשון בפילוסופיה. למד ולימד גמרא ומחשבה בישיבת עתניאל, ובשלל מסגרות נוספות. בהמשך שימש כרב של אוניברסיטת קיימברידג’ באנגליה. נשוי לעליסה ואב לאחד.

הרב שמואל בן דוד

שדה אילן

בוגר ישיבת ההסדר הר עציון ובית מורשה בירושלים. בוגר תואר שני. עסק בחינוך, הוראה וניהול מסגרות לימודיות תיכוניות בממ”ד ובחינוך המשלב. כיום ראש בית המדרש ומנהל חינוכי של מדרשת השילוב להתחדשות יהודית נטור שברמת הגולן.

הרב מורי שוורץ

חשמונאים

הרב ד”ר מורי שוורץ בעל ניסיון רב שנים בעריכת חופות כרב קהילה בארצות הברית, וכעת כבר יותר משני עשורים הוא עורך חתונות כאן בארץ. הוא מנהל של פרויקט בינלאומי של האוניברסיטה העברית בירושלים המוקדש ללימוד של יהודים בתפוצות. הרב שוורץ הוא גם מוהל מוסמך עם שנים רבות של נסיון.

הרב נעם פרצר

ירושלים

הרב נעם נולד וגדל בקנדה ועלה לארץ לפני עשר שנים. הוא הוסמך על ידי הרב זלמן נחמיה גולדברג וגם בתוכנית שוויונית של בית מדרש הראל על ידי הרב דניאל שפרבר והרב הרצל הפטר. הרב נעם עובד כעורך דין עצמאי בתחום היי-טק. והוא אוהב לקרוא, ללמוד ולטייל, הוא חובב סקי, טיפוס, וטראקים. נשוי ליעל, ולהם בן בשם זיו.

הרב חנן ליברמן

ירושלים

הרב חנן ליברמן הוא זמר אופרה מקצועי, חזן, פייטן ושחקן תיאטרון. הוא מהמנהיגים המייסדים והרב של קהילת ׳קולות׳ בקטמונים, ירושלים. הוא הוסמך לרבנות בבית מדרש הראל בירושלים. הרב חנן מרגיש נוח בכל נוסחים השונים.

הרב יעקב לופט

מבשרת ציון

בוגר ישיבת מרכז הרב, ואוניברסיטאות בירושלים וברלין. בעבר כיהן כרב של מחוז ברנדנבורג בגרמניה, וכיום מלמד מחשבת ישראל במסגרות שונות. עוסק בדיאלוג בין-דתי בארץ ובעולם.

הרב יהושע לוקס

ירושלים

אחרי 20 שנות ניהול בכיר במגזר העסקי בארה”ב, עלה לישראל בשנת 1996 עם אשתו דבי ושלושת ילדיו. מאז, הקדיש את זמנו לייעוץ והכוונה של עמותות ומלכ”רים – בכדי שיוכלו לממש את הפוטנציאל שלהם. אוהב ללמד, לכתוב, ולארח בשבתות.

הרב דוד וולק

ירושלים

איש חינוך בגמלאות. במשך שנים רבות לימד בשלל מסגרות – מבתי ספר יסודיים ועד תכניות למבוגרים. עיקר התמקדותו היתה בגילאי התיכון, שנת המעבר לפני האוניברסיטה ועידוד מנהיגות קהילתית בקרב בני נוער. עלה לישראל מסטמפורד ארה”ב, וכיום מרצה וכותב מביתו בירושלים.

עשה לך רב!

אם אתם מכירים רבנים או רבניות שלא מופיעים כאן אבל מזדהים עם המטרות של ‘חופות’ וירצו להיות שותפים לפעילות שלנו – נשמח לשמוע על כך!